Ponad 10 tysięcy Biletów Metropolitalnych za 1,8 mln zł zakodowali już mieszkańcy podwarszawskich gmin na swoich kartach. Dzięki współpracy stolicy i okolicznych gmin ich mieszkańcy od września płacą za bilety długookresowe znacznie taniej.
Zarząd Transportu Miejskiego koduje Bilety Metropolitalne już od 14 sierpnia. W tej przedsprzedaży, do 31 sierpnia, w Punktach Obsługi Pasażerów sprzedano 2475 biletów. Od 1 września czyli od pierwszego dnia, w którym mieszkańcy metropolii warszawskiej mogli korzystać z tańszych biletów Warszawskiego Transportu Publicznego, sprzedaż ruszyła w szybkim tempie. We wszystkich POP-ach przez cały dzień było wielu klientów. W niektórych wydłużane były godziny pracy, aż do chwili obsłużenia ostatniego zainteresowanego pasażera.
Punkty kodowania otworzyły też cztery gminy. Do wczoraj, 6 września, zakodowano w sumie 10 632 bilety (2475 w przedsprzedaży, od 1 września 5731 w POP-ach i 2426 w gminach). Najwięcej osób kupujących Bilety Metropolitalne obsłużył POP przy stacji metra Dworzec Wileński – 879 sprzedanych biletów, przy stacji Centrum – 690 i Dworzec Gdański – 536 sztuk. Natomiast najwięcej biletów poza Warszawą kupiono w Legionowie – 1006 sztuk.
Największym zainteresowaniem cieszą się bilety w cenie z trzeciego progu dofinansowania: 30-dniowe normalne na dwie strefy biletowe (za 120 zł) oraz 90-dniowe ulgowe także na obydwie strefy biletowe (165 zł).
24 maja Rada m.st. Warszawy przyjęła uchwałę o rozszerzeniu oferty dla podwarszawskich samorządów. Każda gmina ma do wyboru trzy poziomy dofinansowania zakupu biletów mieszkańcom i odpowiadające im trzy rodzaje biletów. Pasażer rozliczający się z podatków w gminie, która podpisała porozumienie z Zarządem Transportu Miejskiego w ofercie Warszawa+3 za bilet 30-dniowy normalny imienny ważny w obu strefach biletowych zapłaci tylko 120 zł, czyli o 60 zł mniej niż dotychczas. Bilet 90-dniowy normalny imienny z kolei, ważny w obu strefach będzie kosztował 330 zł (czyli o 130 zł mniej). Różnicę w cenie pokryje dany samorząd.
Porozumienia z Zarządem Transportu Miejskiego podpisały: Kobyłka, Lesznowola, Kampinos, Piaseczno, Wiązowna, Stare Babice, Józefów, Wołomin, Góra Kalwaria, Otwock, Sulejówek, Ożarów Mazowiecki, Legionowo, Leszno, Nieporęt, Radzymin, Jabłonna, Raszyn.
Trzy inne podwarszawskie gminy – Ząbki, Łomianki i Marki – od dłuższego czasu znajdują się w I strefie biletowej.