Warszawiacy świadomi działań po awarii kolektora

Niemal wszyscy warszawiacy słyszeli o awarii rurociągu przesyłającego ścieki do oczyszczalni „Czajka”. Większość z nich ocenia, że nie miała ona wpływu na jakość warszawskiej kranówki, a podjęte przez prezydenta Rafała Trzaskowskiego działania były właściwe i odpowiednio szybkie. To wnioski z sondażu przeprowadzonego na zlecenie stołecznego ratusza.

Warszawianki i warszawiacy wiedzą o awarii rurociągów odprowadzających ścieki z lewobrzeżnej części Warszawy do oczyszczalni „Czajka”. W telefonicznym sondażu, wspomaganym komputerowo, przeprowadzonym na zlecenie stołecznego ratusza przez pracownię Kantar Polska, aż 98% mieszkańców Warszawy odpowiedziało twierdząco na pytanie o to czy słyszało o awarii związanej z odprowadzaniem ścieków.

Zdecydowana większość mieszkańców Warszawy uważa, że awaria nie miała wpływu na jakość wody w kranie – aż 85% badanych uważa, że jakość warszawskiej kranówki nie zmieniła się. Tylko nieliczni stwierdzili, że walory warszawskiej kranówki pogorszyły się.

Większość mieszkańców Warszawy (63%), którzy słyszeli o awarii kolektora dobrze ocenia szybkość reakcji władz miasta, w tym niemal co czwarty bardzo dobrze postrzega szybkość działań władz stolicy.

70% warszawiaków mających świadomość awarii uważa, że prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski sprawdził się jako dobry gospodarz miasta w tej kryzysowej sytuacji. Podobny odsetek badanych pozytywnie ocenił działania prezydenta stolicy związane z awarią kolektora. Dobrze oceniane były także działania i szybkość reakcji władz kraju w obliczu awarii.

Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1000 mieszkańców Warszawy w wieku 15 lat i więcej. Próba była reprezentatywna ze względu na płeć, wiek oraz dzielnicę zamieszkania. Badanie przeprowadzono od 9 do 14 września.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
4 × 1 =