Warszawiacy świadomi działań po awarii kolektora
Niemal wszyscy warszawiacy słyszeli o awarii rurociągu przesyłającego ścieki do oczyszczalni „Czajka”. Większość z nich ocenia, że nie miała ona wpływu na jakość warszawskiej kranówki, a podjęte przez prezydenta Rafała Trzaskowskiego działania były właściwe i odpowiednio szybkie. To wnioski z sondażu przeprowadzonego na zlecenie stołecznego ratusza.
Warszawianki i warszawiacy wiedzą o awarii rurociągów odprowadzających ścieki z lewobrzeżnej części Warszawy do oczyszczalni „Czajka”. W telefonicznym sondażu, wspomaganym komputerowo, przeprowadzonym na zlecenie stołecznego ratusza przez pracownię Kantar Polska, aż 98% mieszkańców Warszawy odpowiedziało twierdząco na pytanie o to czy słyszało o awarii związanej z odprowadzaniem ścieków.
Zdecydowana większość mieszkańców Warszawy uważa, że awaria nie miała wpływu na jakość wody w kranie – aż 85% badanych uważa, że jakość warszawskiej kranówki nie zmieniła się. Tylko nieliczni stwierdzili, że walory warszawskiej kranówki pogorszyły się.
Większość mieszkańców Warszawy (63%), którzy słyszeli o awarii kolektora dobrze ocenia szybkość reakcji władz miasta, w tym niemal co czwarty bardzo dobrze postrzega szybkość działań władz stolicy.
70% warszawiaków mających świadomość awarii uważa, że prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski sprawdził się jako dobry gospodarz miasta w tej kryzysowej sytuacji. Podobny odsetek badanych pozytywnie ocenił działania prezydenta stolicy związane z awarią kolektora. Dobrze oceniane były także działania i szybkość reakcji władz kraju w obliczu awarii.
Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1000 mieszkańców Warszawy w wieku 15 lat i więcej. Próba była reprezentatywna ze względu na płeć, wiek oraz dzielnicę zamieszkania. Badanie przeprowadzono od 9 do 14 września.