BMW Group dostarczyła w 2018 roku ponad 140 tys. zelektryfikowanych pojazdów

W 2018 roku BMW Group sprzedała ponad 140 tys. zelektryfikowanych pojazdów (pojazdów o napędzie elektrycznym lub pojazdów hybrydowych plug-in), potwierdzając swą wiodącą pozycję w dziedzinie elektromobilności. W ubiegłym roku do klientów na całym świecie trafiło 142 617 (+38,4%) pojazdów elektrycznych BMW i MINI.

„Od wprowadzenia BMW i3 w 2013 roku BMW Group odnotowała gwałtowny wzrost sprzedaży zelektryfikowanych pojazdów. Dostarczając w 2018 roku ponad 140 tys. pojazdów, ponownie zrealizowaliśmy nasz ambitny cel,” mówi Harald Krüger, prezes zarządu BMW AG. „Doskonałe wyniki sprzedaży i nasz imponujący udział w rynku potwierdzają, że nasze samochody spełniają oczekiwania klientów. W krajach zapewniających odpowiednią infrastrukturę i wsparcie ustawowe, widzimy, jak szybko elektromobilność może stać się normą. Jestem przekonany, że do końca tego roku na drogi wyjedzie pół miliona zelektryfikowanych pojazdów BMW Group, a kolejne dołączą już wkrótce wraz z rozwojem naszej oferty modeli w kolejnych latach”, mówi dalej Krüger.

Lider rynku

Europa to dla BMW Group największy obszar sprzedaży pojazdów elektrycznych i hybrydowych plug-in, odpowiadający za ponad 50% sprzedaży w 2018 roku. Dostarczywszy w ubiegłym roku 75 tys. zelektryfikowanych pojazdów do klientów w Europie, BMW Group jest wyraźnym liderem rynku w regionie; jej udział w rynku wynosi ponad 16%. Na rodzinnym rynku firmy w Niemczech co piąty sprzedany zelektryfikowany pojazd w ubiegłym roku był marki BMW Group. Udział BMW Group w rynku globalnym przekracza 9%. Największy pojedynczy rynek zelektryfikowany pojazd dla firmy stanowią Stany Zjednoczone, gdzie w 2018 roku sprzedano ponad 25 tys. zelektryfikowanych pojazdów BMW i MINI, co stanowi ponad 7% ogólnej sprzedaży BMW Group w tym kraju. W ubiegłym roku model BMW 530e (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,3-2,1 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 14,1-13,1 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 13,9-13,3 g/km*) był w USA najlepiej sprzedającym się luksusowym pojazdem hybrydowym plug-in.

Wzrost udziału

Rosnące znaczenie elektromobilności dla niezmiennego sukcesu BMW Group będącej najlepszą firmą motoryzacyjną klasy premium można zaobserwować już dzisiaj. W 2018 roku sprzedaż zelektryfikowanych pojazdów spośród wszystkich sprzedanych pojazdów BMW i MINI wyniosła 6%; w roku 2017 było to 4%.

Filar strategiczny

Elektromobilność stanowi kluczowy filar strategii korporacyjnej BMW Group „Number ONE>NEXT” i jest jedną z czterech kluczowych przyszłościowych tematów ACES(Autonomous – autonomiczne, Connected – skomunikowane, Electrified – zelektryfikowane i Services / Shared – usługi / udostępnianie). Ogłaszając rekordowe wydatki na badania i rozwój w 2018 roku, Harald Krüger potwierdza „Rygorystycznie wdrażamy naszą strategię i intensywnie inwestujemy w technologie przyszłości z wyraźnym naciskiem na poszerzenie naszej wiodącej pozycji w zakresie mobilności elektrycznej. 2018 rok miał w tej kwestii istotne znaczenie, co potwierdza zapowiedź nowych partnerstw strategicznych, a także wprowadzenie kilku kluczowych nowych modeli,” mówi Krüger.

2018: główne etapy rozwoju

LUTY: BMW Group ogłasza powstanie spółki joint venture z chińskim producentem Great Wall skupionej na wspólnych badaniach i rozwoju oraz lokalnej produkcji zelektryfikowanych modeli MINI. Decyzja ta została podjęta z powodów strategicznych w celu wykorzystania pełnego potencjału marki MINI. BMW Group postrzega Chiny jako przyszłościowy rynek premium, będący obecnie najbardziej aktywnym rynkiem elektromobilności na świecie o olbrzymim potencjale. MINI stanowi dla tego rynku doskonałą propozycję i będzie dla klientów jeszcze bardziej atrakcyjne, jeśli będzie produkowane lokalnie.

MARZEC: Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie Harald Krüger potwierdza, że BMW i Vision Dynamics zapoczątkują produkcję seryjną BMW i4 w Monachium od 2021 roku.

KWIECIEŃ: Na Beijing Auto Show zaprezentowano BMW Concept iX3 będące pierwszym całkowicie elektrycznym modelem marki BMW. Model ten będzie produkowany w Chinach i eksportowany na cały świat, a jego debiut rynkowy zaplanowany jest na 2020 rok.

MAJ: BMW i8 Roadster (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,0 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 14,5 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 46 g/km*) staje się najlepiej sprzedawanym na świecie sportowym samochodem hybrydowym plug-in, zapewniając wzrost ogólnej sprzedaży BMW i8 o 24% w 2018 roku.

LIPIEC: BMW Group podpisuje długoterminową umowę o wartości czterech mld euro z chińską firmą Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) na dostawę ogniw akumulatorów. Decydującym czynnikiem zawarcia tej umowy była decyzja CATL dotycząca budowy najbardziej zaawansowanego na świecie zakładu produkcji ogniw akumulatorów w Niemczech. Od 2021 roku ogniwa do BMW iNEXT – produkowanego w zakładzie BMW Group w Dingolfing – będą dostarczane z nowego zakładu CATL w Erfurcie. Dzięki temu BMW Group zakotwiczyła cały łańcuch dostaw e-mobilności w Niemczech – od produkcji ogniw akumulatorów aż do końcowych pojazdów.

WRZESIEŃ: Zaprezentowanie światowej prasie BMW iNEXT Vision Vehicle – pionierskiego rozwiązania BMW Group stanowiącego podstawę przyszłych innowacji. Łączy ono w sobie autonomiczne prowadzenie, łączność, elektryczność i usługi, skupiając się na kliencie i oferując mu nową „ulubioną przestrzeń”. BMW iNEXT Vision Vehicle zapoczątkowuje piątą generację napędów elektrycznych firmy o zasięgu ponad 600 km w cyklu WLTP.

PAŹDZIERNIK: BMW Group, Northvolt i Umicore tworzą wspólne konsorcjum technologiczne w celu zapewnienia bliskiej współpracy nad dalszym rozwojem kompletnego i zrównoważonego łańcucha dostaw przemysłowych ogniw akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Europie. Z uwagi gwałtowny wzrost zapotrzebowania na ogniwa akumulatorów celem konsorcjum jest uzyskanie zamkniętego obiegu surowców dzięki wszechstronnemu recyklingowi.

LISTOPAD: Dalszy rozwój technologii BMW eDrive umożliwia wprowadzenie na rynek BMW i3 (120 Ah) oraz BMW i3s (120Ah) (zużycie paliwa w cyklu mieszanym 0,0/0,0 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym 13,1/14,0-14,6 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km*). Pojemność wysokonapięciowych akumulatorów tych pionierskich samochodów została podwojona od pierwszego wprowadzenia na rynek w 2013 roku. W codziennej eksploatacji te dwa modele są w stanie pokonać odległość 260 km. Niezwykłe pod wieloma względami BMW i3 przeciwstawia się trendom normalnej sprzedaży: dostawy BMW i3 wzrastały co roku od czasu wprowadzenia, a w roku wzrosły o 11%.

LISTOPAD: Silniki elektryczne i akumulatory wysokonapięciowe opracowane do BMW i3 będą stosowane do zasilania autobusów miejskich marki Karsan, zaprojektowanych specjalnie z myślą o ruchu miejskim. W wyniku pomyślnej współpracy z firmą Streetscooter – spółką zależną Deutsche Post – moduły akumulatorów BMW i umożliwiają używanie skuterów miejskich przez cały dzień do dostarczania listów i paczek bez konieczności doładowania.

2019: nowe modele 

Na ten rok przewidujemy wprowadzenie kilku nowych pojazdów hybrydowych zasilanych z sieci, włączając nowej generacji BMW X5 Plug-in Hybrid (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,1 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 23,0 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 49 g/km*) oraz nowe BMW serii 3 Plug-in Hybrid zużycie paliwa: od 1,7 l/100 km; emisja CO2: od 39 g/km*). Modele te będą wyposażone w elektryczne napędy najnowszej generacji, oferując zasięg elektryczny do 80 km zgodnie z cyklem NEDC. W 2019 roku zostanie zaprezentowane wyczekiwane MINI Electric, które będzie produkowane w Oksfordzie w Wielkiej Brytanii.

Przyszłość

Dzięki wprowadzeniu BMW i3 BMW Group umocniła swoją wiodącą pozycję w dziedzinie elektromobilności. Do 2021 roku BMW Group będzie posiadać pięć całkowicie elektrycznych modeli: BMW i3, MINI Electric, BMW iX3, BMW i4 oraz BMW iNEXT. Do 2025 roku liczba ta wzrośnie do co najmniej dwunastu modeli. Włączając modele hybrydowe plug-in, portfolio zelektryfikowanych pojazdów BMW Group obejmie co najmniej 25 modeli.

Tak szeroka gama modeli jest możliwa dzięki wysoce elastycznej konstrukcji pojazdów oraz równie elastycznemu globalnemu systemowi produkcji. W przyszłości BMW Group będzie w stanie produkować modele z napędem całkowicie elektrycznym (BEV), hybrydowym plug-in (PHEV) oraz konwencjonalnym (ICE) na jednej linii produkcyjnej. Zdolność do włączenia e-mobilności w sieci produkcji pozwala BMW Group jeszcze bardziej elastycznie reagować na rosnące zapotrzebowanie na zelektryfikowane pojazdy. Do końca 2019 roku BMW Group zakłada wprowadzenie na drogi ponad pół miliona zelektryfikowanych pojazdów.

BMW Group obecnie rozwija piątą generację napędów elektrycznych, zakładających dodatkową optymalizację wzajemnej zależności pomiędzy silnikiem elektrycznym, przekładnią, elektroniką napędu oraz akumulatorem. Integracja silnika elektrycznego, przekładni i elektroniki napędu pozwoli na obniżenie kosztów. Kolejna zaletą silnika elektrycznego jest fakt, że nie wymaga on metali ziem rzadkich, co pozwoli BMW Group na zmniejszenie zależności od ich dostępności. Napędy elektryczne piątej generacji zostaną zamontowane po raz pierwszy w BMW iX3 w 2020 roku.

CO2 EMISSIONS & CONSUMPTION.

BMW 530e: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2.3-2.1 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 52 – 47 g/100km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 13.9 – 13.3 g/km.

BMW i8 Roadster: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2.0 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 14.5 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 46 g/km.

BMW i3 (120 Ah) oraz BMW i3s (120Ah): zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 0.0/0,0 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 13.1/14.0 – 14.6 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km.

BMW X5 plug-in hybrid: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2.1 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 23.0 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 49 g/km.

BMW serii 3 plug-in hybrid: zużycie paliwa: od 1.7 l/100 km; emisja CO2: od 39 g/km.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *