Metro kupuje energię na 2020 r.

Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na dostawcę energii elektrycznej w 2018 r. dla I i II linii metra, z uwzględnieniem nowych podstacji znajdujących się na gotowym odcinku na Targówek oraz powstającym odcinku na Wolę. Zapotrzebowanie określono na ok. 139 tys. MWh.
Metro ogłosiło przetarg na dostawy energii elektrycznej w 2020 r. Szacowane zużycie energii elektrycznej w 2020 r. wynosi 138 700 MWh (+/- 5%)w taryfie B21 i 300 MWh (+/- 10%) w taryfie C21. Termin składania ofert mija 16 września, a jedynym kryterium wyboru jest cena.

Średnie prognozowane zużycie energii dla dnia roboczego w miesiącach letnich wynosi 393 MWh, by wzrosnąć do 453 MWh w zimie. Dla soboty wartości te wynoszą odpowiednio 314 i 337 MWh, natomiast dla niedzieli – 295 i 325 MWh. Największe godzinowe zużycie prądu – w ilości 24 MWh – Metro notuje w dni robocze w miesiącach zimowych pomiędzy godz. 8 i 9 rano. Natomiast najmniejsza zarejestrowana wartość – 8 MWh – dotyczy niedzieli w lecie pomiędzy godz. 1 i 2, 2 i 3 oraz 3 i 4 w nocy.

Obecnie Metro posiada 19 podstacji trakcyjno-energetycznych, stanowiących punkt odbioru energii w taryfie B21. Zlokalizowane są one na terenie STP Kabaty (2×1200 kW) oraz na stacjach A1 Kabaty (1×1150 kW i 1×900 kW), A3 Imielin (2×1090 kW), A5 Ursynów (2×1090 kW), A7 Wilanowska (2×1090 kW), A9 Racławicka (2×1090 kW), A11 Politechnika (2×1090 kW), A13 Centrum (2×1090 kW), A15 Ratusz (1×1090 kW, 1×900 kW), A17 Dworzec Gdański (2×260 kW, 2×900 kW), A18 Plac Wilsona (2×1090 kW), A20 Słodowiec (2×900 kW), A22 Wawrzyszew (2×900 kW), A23 Młociny (2×900 kW), C9 Rondo Daszyńskiego (2×1300 kW), C11 Świętokrzyska (2×1300 kW), C13 Centrum Nauki Kopernik (2×1300 kW), C15 Dworzec Wileński (2×1300 kW) oraz C17 Targówek Mieszkaniowy (2×1300 kW). W przyszłym roku dojdzie też dwudziesta podstacja na stacji C7 Młynów (2×1000 kW). Za przyłącza na niemal wszystkich stacjach odpowiada Innogy Stoen Operator. Wyjątkiem jest część przyłączy na stacjach Ratusz i Dworzec Gdański, które są w gestii PKP Energetyka.

W poprzednim przetargu – na 2019 r. – Metro szacowało zapotrzebowanie na 117 700 MWh (+/-10%) w taryfie B21 i 300 MWh (+/-10%) w taryfie C21 oraz opcjonalnie dodatkowe 7000 MWh w taryfie B21. Postepowanie wygrała firma Elektrix, która proponowała dostawy za 50,3 mln zł brutto. Wzrost zapotrzebowania na energię w 2020 roku związany jest z przedłużeniem II linii metra do stacji C18 Trocka, które nastąpić ma we wrześniu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
25 − 7 =