Metro z jedną ofertą na odcinek II linii na Bródno
Dzisiaj minął termin składania ofert. Metro przeznaczyło na realizację inwestycji kwotę 1,464 mld zł brutto. Kryteria wyboru to cena (60%), skrócenie terminu realizacji (8%) oraz przedłużenie okresu rękojmi za wady robót budowlanych (32%). Jedyną ofertę złożyło konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, które zaproponowało 1,137 mld zł netto, czyli 1,398 mld zł brutto, skrócenie czasu realizacji o dwa miesiące poniżej 38 miesięcy oraz wydłużenie rękojmi o 24 miesiące powyżej 60 miesięcy.
Odcinek, który będzie realizowany, obejmuje trzy stacje. Stacje będą utrzymane w tonacji szaro-czarnej. Wspólnym wyróżnikiem będą grafiki na ścianach zatorowych według koncepcji grafika Piotra Młodożeńca.
Przystanek C19 Zacisze powstać ma pod ul. Figara, po południowej stronie skrzyżowania ul. Litawora z ul. Rolanda. Na stacji tej powstanie pierwszy w Warszawie zintegrowany z wejściem do metra parking rowerowy. Na etapie przedprojektowym zrezygnowano z wymogu uwzględnienia w projekcie stacji C19 Zacisze możliwości odgałęzienia II linii metra w kierunku Zielonej Białołęki.
Kolejną stację, C20 Kondratowicza, przewidziano pod skrzyżowaniem ul. Kondratowicza z ul. Malborską, po zachodniej stronie ul. Św. Wincentego. Wyjścia będą prowadzić też na przystanki planowanej linii tramwajowej na Zieloną Białołękę w ciągu Św. Wincentego.
Ostatnia stacja, C21 Bródno (Rembielińska) powstać ma pod ul. Kondratowicza po wschodniej stronie ul. Rembielińskiej. Również tutaj będą znajdować się wyjścia na przystanki tramwajowe. Za stacją tą zaplanowana jest bardzo duża komora techniczna z 12 torami do zawracania i postoju pociągów..