Sprzedaż samochodów elektrycznych w Europie w 2017 roku

W 2017 roku zarejestrowano prawie 150 tys. egzemplarzy samochodów elektrycznych w Europie. Trzeci rok z rzędu liderem rynku był model Renault Zoe.

Ubiegły rok jest rekordowy dla sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie. Według danych francuskiego stowarzyszenia ds. rozwoju elektromobilności Avere, w 2017 roku zarejestrowano 149.086 egzemplarzy modeli zasilanych wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego. Jest to wzrost o 43,9 proc. Największymi rynkami pojazdów na baterie są Norwegia i Francja. Na trzecim miejscu znalazły się Niemcy, które zanotowały bardzo duży wzrost wynoszący 110,6 proc. Największym wzrostem w tym segmencie, bo aż 120,5 proc. może pochwalić się Portugalia. Znakomity wynik miała również Holandia, gdzie zanotowano 97,5 proc. wzrost.

Zwiększenie popularności modeli elektrycznych w poszczególnych krajach europejskich miało związek przede wszystkim z wdrożeniem wsparcia dla zakupu tych samochodów oraz rozwojem infrastruktury służącej do ładowania akumulatorów.

Doskonale obrazuje to rynek duński, na którym porzucono plan rozwoju elektromobilności w 2015 roku. W porównaniu do roku 2016, odnotowano mocny spadek rejestracji wynoszący 45,5 proc., a w 2017 roku sprzedano w tym kraju zaledwie 751 egzemplarzy aut elektrycznych.

Po europejskich drogach jeździ obecnie ponad pół mln pojazdów elektrycznych, ale sprzedaż na tle całego rynku wciąż jest znikoma. W 2017 roku, elektryczne samochody stanowiły 0,9 proc. rynku, w 2016 udział ten wynosił 0,6 proc.

Marka Renault jest liderem w segmencie samochodów elektrycznych z udziałem wynoszącym 23,8 proc. W 2017 roku zarejestrowano 35.535 egzemplarzy samochodów francuskiej marki napędzanych prądem i jest to wzrost o 38,4 proc. w stosunku do roku 2016. Najlepiej sprzedającym się modelem elektrycznym w Europie po raz kolejny było Renault Zoe, które niedawno zostało docenione także na rynku aut używanych. Samochód znajduje się na pierwszym miejscu sprzedaży już trzeci rok z rzędu.

W całej Europie sprzedano 31.302 egzemplarze tego modelu i jest to wzrost o 44 proc. Popularność Zoe wiąże się m.in. ze zwiększeniem zasięgu pojazdu. Pod koniec 2016 roku producent dodał do oferty nowe akumulatory, które pozwalają na pokonanie do 400 km na jednym ładowaniu w cyklu NEDC lub jak mówi producent, do 300 km w realnych warunkach użytkowania.

Sprzedaż samochodów elektrycznych w Europie w 2017 roku

1 – Renault Zoe (31.302)
2 – Nissan LEAF (17.293)
3 – BMW i3 (14.785)
4 – Tesla Model S (14.319)
5 – Volkswagen e-Golf (12.663)
6 – Tesla Model X (10.396)
7 – Nissan e -NV200 (4.419)
8 – Smart ForTwo (4.239)
9 – Renault Kangoo ZE (4.232)
10 – Volkswagen e-Up! (2.981)
11 – Opel Ampera-E (1.942)
12 – Smart ForFour (1.423)

źródło: Avere

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *