Warszawa Gdańska: Bez sklepów, z dodatkowym tunelem i schodami na Andersa

PKP PLK wybrały wariant rozbudowy stacji Warszawa Gdańska pod kątem obsługi dodatkowych pasażerów w czasie przebudowy linii średnicowej. Przewidziano m.in. budowę dodatkowego tunelu, nowej kładki, a także dojść z peronów na wiadukt w ciągu Mickiewicza i Andersa. Zarządca infrastruktury kolejowej zapowiada też poszerzenie przejścia w istniejącym tunelu łączącym perony ze stacją metra.
PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują przebudowę linii średnicowej, która ma się rozpocząć w 2020 r. Jeszcze nie zdecydowano, czy w jednym czasie będą remontowane linia podmiejska i dalekobieżna, czy też prace będą prowadzone oddzielnie na dwóch liniach. Wariant realizacji prac ma zostać wybrany jesienią.

Wiadomo, że większość dalekobieżnego ruchu przelotowego ma zostać przekierowana na Warszawę Gdańską. Stacja w obecnym kształcie – z jednym tunelem na perony – nie będzie w stanie obsłużyć znacznie zwiększonych potoków podróżnych. Dlatego też PKP PLK planują jej znaczną rozbudowę.

Zarządca infrastruktury kolejowej planuje poszerzenie przejścia w istniejącym tunelu, łączącym ul. Zajączka i perony ze stacją metra Dworzec Gdański i przystankami tramwajowymi w ciągu Słomińskiego. – Zlikwidowane zostaną lokale gospodarcze, co umożliwi sprawne dojście na stacje większej liczbie pasażerów – mówi Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK.

Planowana jest też budowa nowego tunelu z windami na perony, zlokalizowanego po stronie zachodniej, bliżej ulicy Kłopot. – Oba obiekty będą wyposażone w schody ruchome – dodaje Jakubowski. – Ponadto, przy rondzie przy ulicy Kłopot PLK planują wybudować kładkę wyposażoną w windy, która usprawni dojście pieszym na dwie strony miasta – informuje Karol Jakubowski.

Co więcej, poprawi się wreszcie dojście do ulic Mickiewicza i Andersa oraz jeżdżących w tym ciągu tramwajów. – Planujemy także połączenie kładką dla pieszych wiaduktu Generała Andersa z peronami. Nowy obiekt ma być zadaszony i wyposażony w windy dla osób o ograniczonej mobilności. Przyjęty wariant nie zakłada przebudowy wiaduktów ani infrastruktury na nich się znajdującej – wyjaśnia Karol Jakubowski.

Jak informują PKP PLK, inwestycja jest na etapie przygotowania specyfikacji zamówienia oraz postępowania przetargowego. – Zakończenie prac na stacji planujemy w pierwszym kwartale 2020 roku – wskazuje przedstawiciel PKP PLK.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
30 + 15 =