Tramwaj na Gocław: Decyzja środowiskowa podtrzymana

Samorządowe Kolegium Odwoławcze utrzymało w mocy decyzję środowiskową dla nowej trasy tramwajowej na Gocław w wariancie inwestorskim. Torowisko miałoby zostać wybudowane w latach 2019-2021.
Warszawa, korzystając ze środków unijnych, zamierza w najbliższych latach zbudować ponad 30 km nowych tras tramwajowych. Jedną z nich jest linia na Gocław. Jej przebieg budzi jednak wątpliwości mieszkańców Saskiej Kępy i właścicieli ogródków działkowych, którzy chcieliby tramwaj odsunąć jak najdalej od siebie.

W styczniu tramwaj na Gocław otrzymał decyzję środowiskową. Przeciwnicy budowy mieli jednak zastrzeżenia co do procedury wydawania tego postanowienia, ale dzisiaj (12 lipca) Tramwaje Warszawskie poinformowały, że Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Warszawie utrzymało w mocy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy trasy o przebiegu w wariancie inwestorskim. Strony mogą się jeszcze odwołać do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, co jednak nie blokuje przygotowań do inwestycji.

Tramwaje mają jechać od pętli Gocław wzdłuż ul. Bora-Komorowskiego, następnie w rezerwie pod al. Tysiąclecia (przy os. Saska) i równolegle do Kanału Wystawowego, po jego wschodniej stronie, aż do al. Waszyngtona w rejonie istniejącego przystanku Park Skaryszewski. Zdecydowano, że w miejscu, w którym tramwaj będzie przecinać Trasę Łazienkowską ta zostanie przebudowa i będzie biegła teraz w zagłębieniu, na poziomie -1. Tramwaje Warszawskie zapewniają, że taki wariant zapewnia największą dostępność komunikacji, a jednocześnie jest najlepszym rozwiązaniem z zakresu urbanistyki terenów miejskich – pozwala na wytworzenie połączenia pieszo-rowerowego pomiędzy częściami Saskiej Kępy rozdzielonych Trasą Łazienkowską przy jednoczesnym ograniczeniu oddziaływania akustycznego związanego z ruchem samochodów.

Zgodnie z decyzją środowiskową Tramwaje Warszawskie wykonają nasadzenia drzew i krzewów, a także zapewnią „ciągłość powiązań przyrodniczych, krajobrazowych, przestrzennych i funkcjonalnych w układzie miasta”. Wszędzie, gdzie będzie to tylko możliwe, pojawi się torowisko trawiaste. Wzdłuż trasy na odcinku przy Kanale Wystawowym przewidziano też park linearny.

Tramwaje Warszawskie kontynuują prace nad koncepcją programowo-przestrzenną oraz koncepcją architektoniczno-urbanistyczną zagospodarowania terenu (krajobrazu) wzdłuż trasy tramwajowej i Kanału Wystawowego. W tej połowie roku spółka planuje przeprowadzić kolejny etap konsultacji z mieszkańcami związanych z projektowaniem otoczenia tramwaju. Realizację trasy przewidziano na lata 2019-2021 (w trakcie dwóch sezonów budowlanych).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
11 × 2 =