ZTM o uciętym logo komunikacji: wygląda bardzo dobrze

Nie milkną dyskusje o wdrażanym od początku roku nowym logo Warszawskiego Transportu Publicznego. Zarząd Transportu Miejskiego postanowił wdrożyć na pojazdach wersję z uciętym okręgiem. – Jest to dopuszczone przez autorów znaków. Naszym zdaniem wygląda to bardzo dobrze – mówi Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM.
Od początku roku Zarząd Transportu Miejskiego w ramach porządkowania i unifikacji oznaczeń wprowadza nowe logo dla komunikacji miejskiej, funkcjonującej pod nazwą Warszawskiego Transportu Publicznego. To charakterystyczna, wpisana w okrąg litera T z syrenim ogonem. Znak opracowany przez TypeThree został wybrany w konkursie.

Nie milkną dyskusje związane z wdrażaniem nowego logo – potrzebą zmian, wyglądem znaku, kosztami wdrożenia. Pojawia się wiele skojarzeń z Dziennikiem Telewizyjnym. Dyskusje budzi też forma wdrożenia nowego oznaczenia – na pojazdach pojawia się bowiem w formie naklejek T w uciętym okręgu. Na części pojazdów można to tłumaczyć dosyć ograniczonym polem, w którym znajduje się logo, ale na starszych pojazdach – np. pociągach rosyjskich w metrze – jednobarwne pole jest wystarczająco duże, by zmieścić całe logo.

ZTM wyjaśnia, że taka wersja, jaka pojawiła się na autobusach, pociągach metra i SKM, jest prawidłowa. – Przygotowaliśmy oddzielne projekty umieszczenia znaku dla każdego typu taboru i dla każdego modelu pojazdów. Zastosowanie loga z przyciętym okręgiem jest dopuszczone przez autorów znaku i księgę znaku. Zdecydowaliśmy się na skorzystanie z tej możliwości. Naszym zdaniem wygląda to bardzo dobrze – mówi Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM. Również kolory są zgodne z księgą znaków (czerwone logo na żółtym tle i białe logo na czerwonym tle).

Logo zaczyna teraz pojawiać się także na tramwajach. – Także będzie to przycięty okręg. Na stopiątkach z burtami czerwonymi zastosujemy białe a na pozostałych czerwone logo – wyjaśnia Krajnow. Do końca stycznia logo będzie się już znajdować na wszystkich pojazdach komunikacji miejskiej, łącznie z autobusami prywatnych operatorów. Nie wiadomo jeszcze, czy „tetka” będzie się pojawiać na pociągach innych operatorów jeżdżących w ramach wspólnego biletu. – W sprawie umieszczenia loga WTP na pociągach KM i WKD będą prowadzone rozmowy z operatorami – zapowiada Krajnow.

Logo na taborze to dopiero pierwszy krok wdrażania nowego logo. – Logo będzie się również pojawiało stopniowo na pozostałych elementach systemu: wiatach, słupkach, POP-ach, biletach, kartach, parkingach P+R, jednostkach pływających czy stacjach Veturilo – zapowiada Igor Krajnow.

Jednocześnie przedstawiciele ZTM-u nie odpowiadają na pytania, w jakiej postaci logo będzie wdrażane na wiatach i słupkach przystankowych, czy i kiedy będą wdrażane nowe piktogramy różnych środków transportu oraz nie do końca dopasowany kolor czerwony w nowym znaku.

źródło: materiały prasowe ZTM

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
22 − 3 =